A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

Termékek Menü

Elveszett Poggyász

Elveszett Poggyász

Mi a teendő abban az esetben, ha elveszett a feladott poggyászom? Ha már túl vagytok azon, hogy megvettétek álmaitok bőröndjét ( remélhetőleg a marchborond.hu-n ), bepakoltatok és felszállt veletek a gép nyugodtan hátra dőlhettek, hogy élvezzétek az utazást. Azonbana földet érést követően, hozzáteszem nagyon ritkán, előfordulhat, hogy nem minden érkezik meg a célállomásra, ilyen lehet például a feladott poggyászunk.  Az ilyen esetekben azt tanácsoljuk, hogy őrizzük meg nyugalmunkat, hiszen nagyon kevés az olyan csomag, amely valóban elveszett a rendszerben. Ha tovább olvastok, meg tudhatjátok mit a teendő abban az esetben, ha elveszett a feladott csomagotok.

 

Tudtad?A Budapest Airport adatai szerint 1000-ból 900 poggyász időben és épségben érkezik meg, és a 100 elveszett poggyászból mindösszesen átlagosan 1-2 veszik el végleg.

Először is, ahogy feljebb írtam: őrizzük meg nyugalmunkat, aggodalomra semmi ok, hiszen ha egy poggyász nem érkezett meg, nem jelenti azt, hogy örökre elveszett. Az esetek többségében „csak” lemaradt arról a járatról, amelyen utaztunk és egy járattal később érkezik meg.

Fontos, hogy az elveszett poggyászt azonnal, már megérkezéskor, a poggyászátvételi csarnokban jelezzük az Elveszett Poggyász (Lost and found) ügyfélszolgálatánál és az adott légitársaság ügyfélszolgálatánál is. Ez azért lényeges, mert minden esetben a bejelentés alapján jegyzőkönyv készül, ezt követően a megtalált bőröndöket az általunk megadott címre szállítják. Kártérítés abban az esetben jár, ha csomagunk végleg elveszett, megrongálódott vagy hiányos állapotban került elő. Abban az esetben, ha az oda út során veszik el csomagunk, a légitársaságok gyorssegélyt nyújtanak, ez körülbelül napi 50-100 euró, melyből pótolhatjuk a napi ruházati cikkeket és a tisztálkodási szereket.

 

De mégis honnan tudom, hogy végleg elveszett a csomagom?

Hasznos tipp: Érdemes a táska belsejébe egy A4-es papírlapot tennünk saját fontosabb adatainkkal, mert a vonalkód megrongálódása esetén a táskát kinyitják és így próbálják meg kideríteni a tulajdonos címét.

A légitársaságoknak 90 nap áll rendelkezésükre, hogy megtalálják az elveszett poggyászt, ha ez idő alatt nincs hír róla, sajnos tudomásul kell vennünk, hogy végleg elveszett. Ebben az esetben természetesen a légitársaság felel a károkért, a kártérítés maximális összege 1200 euró.

Utolsó jó tanács, hogy soha ne úgy induljatok útnak, hogy arra gondoltok, bármikor elveszhet csomagotok, hiszen minden légitársaság a lehető leggondosabban kezeli poggyászunkat! Azonban minden kiruccanás előtt tájékozódjatok afelől, hogy a kiszemelt légitársaság miért vállal felelősséget és érdemes a megfelelő utasbiztosítást is megkötnünk.

Gondtalan utat kívánunk!

 

Tartalomhoz tartozó címkék: bőrönd elveszett
akcio, hívjonkerdezzen, go travel

 

 

go travel, az utazó
Összehasonlít
Raktárkészlet szűrő
TSA, Partner